 |
Пасхальный канон. Творение преп. Иоанна Дамаскина.
Глас 1:
|
Песнь 1
Ирмос: Воскресения день, просветимся людие: Пасха, Господня Пасха! От смерти бо к жизни, и от земли к Небеси, Христос Бог нас преведе, победную поющия. |
День Воскресения – народы, озаримся им! Пасха, Господня Пасха – ибо от смерти в жизнь и от земли к небу Христос Бог перевёл нас, поющих песнь победы. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Очистим чувствия, и узрим неприступным светом воскресения Христа блистающася, и радуйтеся рекуща ясно да услышим, победную поюще. |
Очистим свои чувства, и тогда увидим Христа, блистающего подобно молнии неприступным светом Воскресения, и, поя песнь победы, ясно услышим, как Он говорит нам: «Радуйтесь!» |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Небеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же мир, видимый же весь и невидимый: Христос бо воста, веселие вечное. |
Да возвеселится небо и земля да возрадуется, пусть празднует весь мир – видимый и невидимый, ибо воскрес Христос – радость вечная! |
Катавасия: |
|
Воскресeния дeнь... |
|
Песнь 3.
Ирмос: Приидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся. |
Придите, будем пить новое питьё – не из безплодной скалы чудесно изводимое, но из родника нетления, забившего после того, как из гроба ливнем пролился Христос, в Котором мы утверждаемся. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Ныне вся исполнишася света, Небо же и земля и преисподняя: да празднует убо вся тварь востание Христово, в Немже утверждается. |
Сегодня всё наполнено све том – небо, земля и преиспод няя. Да празднует же всё тво рение Воскресение Христово, которым оно утвердилось. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Вчера спогребохся Тебе, Христе, совостаю днесь воскресшу Тебе, сраспинахся Тебе вчера, Сам мя спрослави, Спасе, во Царствии Твоем. |
Вчера я был погребён с То бою, Христе, сегодня же, когда Ты воскрес, восстаю с Тобою; распинался с Тобою вчера, а се годня Ты Сам прославь Меня, Спаситель, в Царстве Твоём! |
Катавасия: |
|
Приидите, пиво пием... |
|
Христос Воскресе. (Трижды)
Ипакои, глас 4:
Предварившия утро яже о Марии, и обретшия камень отвален от гроба, слышаху от Ангела: во свете присносущнем Сущаго, с мертвыми что ищете, яко человека? Видите гробныя пелены, тецыте, и миру проповедите, яко воста Господь, умертвивый смерть, яко есть Сын Бога, спасающаго род человеческий. |
Жёны, бывшие с Марией Ма гдалиной, придя ко гробу пред рассветом и обнаружив камень отваленным от него, услышали от Ангела: «Что вы ищете среди мёртвых Обитающего в вечном свете, как будто Он – обычный человек? Посмотрите на погре бальные пелены! Бегите же и возвестите миру, что Господь воскрес, умертвив Своею смер тью смерть, ибо Он – Сын Бога, спасающего род человечес кий!» |
Песнь 4.
Ирмос: На божественней стражи, богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко всесилен.
|
Говорящий по боже ственному вдохновению пророк Аввакум пусть станет с нами в ожидании Бога и покажет све тоносного Ангела, явственно го ворящего: «Сегодня соверши лось спасение миру, ибо вос крес Христос, как всемогущий Бог!» |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Мужеский убо пол, яко разверзый девственную утробу, явися Христос: яко человек же, Агнец наречеся: непорочен же, яко невкусен скверны, наша Пасха, и яко Бог истинен совершен речеся. |
Христос явился как человек, младенцем родившись от девст венного чрева; был наречён на шей Пасхой и непорочным агнцем, как невкусивший скверны (греха); и как истинный Бог, назван Совершенным |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Яко единолетный агнец, благословенный нам венец Христос, волею за всех заклан бысть, Пасха чистительная, и паки из гроба красное правды нам возсия Солнце. |
Христос, наш благословен ный венец, по Своей воле принес Себя в жертву как одно летнего агнца, – Пасху, очища ющую нас; но Он снова воссиял нам из гроба – прекрасное Солнце правды. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Богоотец убо Давид, пред сенным ковчегом скакаше играя, людие же Божии святии, образов сбытие зряще, веселимся божественне, яко воскресе Христос, яко всесилен. |
Прежде богоотец Давид ска кал в радости перед ветхозавет ным ковчегом, ныне же, видя исполнение пророческих обра зов,* возвеселись божественно, святой Божий народ, ибо вос крес Христос, как всемогущий Бог. |
Катавасия: |
|
На божественней стражи... |
|
Песнь 5.
Ирмос: Утренюем утреннюю глубоку, и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим, Правды Солнце, всем жизнь возсияюща. |
Придём к Владыке Христу ранним утром и вместо благовоний* принесём Ему пе ние, и увидим Его – Солнце правды, всем изливающее жизнь. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Безмерное Твое благоутробие адовыми узами содержимии зряще, к свету идяху Христе, веселыми ногами, Пасху хваляще вечную. |
Связанные узами ада, увидев Твою безмерную милость, шли радостно к свету Твоему, Хри сте, восхваляя вечную Пасху. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Приступим, свещеноснии, исходящу Христу из гроба яко жениху, и спразднуим любопразднственными чинми Пасху Божию спасительную. |
Неся светильники, приступим ко Христу, выходящему из гро ба, как к жениху, выходящему из брачного чертога; и будем праздновать вместе с чинами Ангелов, любящих ликование, Пасху Божию спасительную. |
Катавасия: |
|
Утренюем утреннюю глубоку... |
|
. Песнь 6.
Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержащия связанныя Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от гроба. |
Ты, Христе, сошёл в преисподнюю и сокрушил там вечные засовы, держащие связанными души умерших; и, как Иона вышел из чрева кита, Ты на третий день восстал из гро ба. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Сохранив цела знамения, Христе, воскресл еси от гроба, ключи Девы невредивый в рождестве Твоем, и отверзл еси нам райския двери. |
Как прежде Ты не нарушил девства Девы при рождении Твоём, Христе, так и ныне, со хранив целыми печати, Ты восстал из гроба, и этим от крыл нам врата Рая. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
|
Спасе мой, живое же и нежертвенное заколение, яко Бог Сам Себе волею привед Отцу, совоскресил еси всероднаго Адама, воскрес от гроба. |
Спаситель мой, Ты, по Своей воле принеся Себя Отцу как жертву, умершую, но оставшуюся живой, и восстав из гроба, воскресил с Собой всеродного Адама |
Катавасия: |
|
Снизшел еси в преисподняя земли... |
|
Кондак, глас 3, Подобен:
Аще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, но адову разрушил еси силу, и воскресл еси яко победитель, Христе Боже, женам мироносицам вещавый: радуйтеся, и Твоим апостолом мир даруяй, падшим подаяй воскресение. |
Хотя Ты и до гроба смирился, Безсмертный, но и в нём Ты низверг силу Ада, и, как победитель, воскрес, Христе Боже, вещая женам мироносицам: «Радуйтесь!» и мир Твой апостолам даруя, – Подающий падшим воскресение. |
Икос:
Еже прежде солнца, Солнце зашедшее иногда во гроб, предвариша ко утру, ищущия яко дне мироносицы девы, и друга ко друзей вопияху: О другини! приидите, вонями помажем тело живоносное и погребенное, плоть Воскресившаго падшаго Адама, лежащую во гробе. Идем, потщимся якоже волсви, и поклонимся, и принесем мира яко дары, не в пеленах, но в плащанице Обвитому, и плачим, и возопиим: о Владыко, востани, падшим подаяй воскресение. |
Перед восходом Солнца – То го, Что было прежде солнца и некогда зашло во гроб, – при ходят рано утром, ожидая Его как дня, мироносицы девы, и одна к другой взывают: «Пой дёмте, подруги, ароматами по мажем Тело живоносное и погребённое, плоть, воскресив- шую падшего Адама, лежащую во гробе. Пойдёмте; будем усердны, как волхвы, покло нимся и принесём миро, как да ры, не пеленами, но плащаницею Обвитому, и будем плакать, и воскликнем: восстань, Владыка, Подающий падшим воскресение!» |
Воскресная песнь (Трижды):
Воскресение Христово видевше, поклонимся Святому Господу Иисусу, Единому безгрешному, Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое воскресение Твое поем и славим: Ты бо еси Бог наш, разве Тебе иного не знаем, имя Твое именуем. Приидите вси вернии, поклонимся святому Христову воскресению: се, бо прииде Крестом радость всему миру. Всегда благословяще Господа, поем воскресение Его: распятие бо претерпев, смертию смерть разруши. |
Перед восходом Солнца – Того, Что было прежде солнца и некогда зашло во гроб, – при ходят рано утром, ожидая Его как дня, мироносицы девы, и одна к другой взывают: «Пой дёмте, подруги, ароматами по мажем Тело живоносное и погребённое, плоть, воскресившую падшего Адама, лежащую во гробе. Пойдёмте; будем усердны, как волхвы, покло нимся и принесём миро, как да ры, не пеленами, но плащаницею Обвитому, и будем плакать, и воскликнем: восстань, Владыка, Подающий падшим воскресение!» |
Воскрес Иисус от гроба, якоже прорече, даде нам живот вечный и велию милость. |
Воскрес Иисус из гроба, как предсказал, даровав нам вечную жизнь и великую милость. |
Песнь 7.
Ирмос: Отроки от пещи избавивый, быв человек, страждет яко смертен, и страстию смертное в нетления облачит благолепие, Един благословен отцев Бог, и препрославлен. |
Спасший трёх юно шей из печи вавилонской, став человеком страдает как смерт ный и Своим страданием обла чает смертную человеческую природу в прекрасную одежду нетления – единственный бла гословенный и преславный Бог отцов наших. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Жены с миры богомудрыя в след Тебе течаху: Егоже яко мертва со слезами искаху, поклонишася радующияся Живому Богу, и Пасху тайную Твоим, Христе, учеником благовестиша. |
Богомудрые жёны шли к Те бе, Христе, с ароматами, со сле зами ища Тебя как смертного; но увидев Тебя, с радостью по клонились как Живому Богу и возвестили Твоим ученикам ра достную весть о таинственной Пасхе. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Смерти празднуем умерщвление, адово разрушение, иного жития вечнаго начало, и играюще поем Виновнаго, единаго благословеннаго отцев Бога и препрославленнаго. |
Сегодня мы празднуем умер щвление смерти, разрушение ада, начало иной – вечной жиз ни* и, скача как Давид, воспе ваем Того, Кто этому причиной – единственного благословен- ного и преславного Бога отцов наших. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
|
Яко воистинну священная и всепразднственная, сия спасительная нощь, и светозарная, светоноснаго дне, востания сущи провозвестница: в нейже безлетный Свет из гроба плотски всем возсия. |
Воистину, эта спасительная ночь – свята, празднична и све тозарна, ибо предвещает она светоносный день Воскресения, в котором вневременный Свет из гроба плотию для всех восси ял. |
Катавасия: |
|
Отроки от пещи избавивый... |
|
Песнь 8.
Ирмос: Сей нареченный и святый день, един суббот Царь и Господь, праздников праздник, и торжество есть торжеств: в оньже благословим Христа во веки. |
Этот великий и свя той день – день Воскресения - царь и господин всех прочих дней, праздник праздников и торжество торжеств, в который мы благословляем Христа во веки. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Приидите, новаго винограда рождения, божественнаго веселия, в нарочитом дни воскресения, Царствия Христова приобщимся, поюще Его яко Бога во веки. |
Придите, в этот празднич ный день Воскресения вкусим, как молодого вина, божествен ной радости и приобщимся Царству Христа, воспевая Его как Бога во веки. |
Припев: Христос воскресе из мертвых. |
Возведи окрест очи твои, Сионе, и виждь: се бо приидоша к тебе, яко богосветлая светила, от запада, и севера, и моря, и востока чада твоя, в тебе благословящая Христа во веки. |
Посмотри вокруг себя, Сион: вот, пришли к тебе, как за жжённые Богом светила, с за пада, севера, юга и востока дети твои, в тебе благословляющие Христа во веки. |
Припев: Пресвятая Троице Боже наш, слава Тебе. |
Отче Вседержителю, и Слове, и Душе, треми соединяемое во ипостасех Естество, Пресущественне и Пребожественне, в Тя крестихомся, и Тя благословим во вся веки. |
О Троица – Отец Вседержи тель, Слово и Дух – единая при рода, соединяемая в трёх ипо стасях, пресущественная и пребожественная, в Тебя мы крещены и Тебя благословляем во все века!. |
Катавасия: |
Сей нареченный... |
|
Величит душа моя воскресшаго тридневно от гроба Христа Жизнодавца. |
Величай, душа моя, воскрес шего в третий день из гроба, Христа – жизни Подателя. |
Песнь 9.
Ирмос: Светися, светися, новый Иерусалиме: слава бо Господня на тебе возсия, ликуй ныне, и веселися, Сионе! Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о востании Рождества Твоего. |
Светись, светись, Но вый Иерусалим, ибо слава Гос подня взошла над тобою! Ли куй ныне и веселись, Сион! Ты же, Чистая Богородица, радуй ся о воскресении Сына Твое го! |
Припев: Христос новая Пасха, жертва живая, Агнец Божий, вземляй грехи мира. |
О, божественнаго! О, любезнаго! О, сладчайшаго Твоего гласа! С нами бо неложно обещался еси быти, до скончания века, Христе, Егоже вернии, утверждение надежды имуще, радуемся. |
О, как божественны, полны любви и сладки Твои слова, ибо Ты пообещал быть с нами до скончания века, Христе! И мы, держась за них как за якорь на- дежды, радуемся. |
Припев: Ангел вопияше Благодатней: чистая Дево, радуйся, и паки реку, радуйся! Твой Сын воскресе тридневен от гроба, и мертвыя воздвигнувый, людие, веселитеся. |
Ангел говорил Благодатной: «Чистая Дева, радуйся! И ещё раз скажу: радуйся! Твой Сын воскрес на третий день из гроба!» |
О, Пасха велия и священнейшая, Христе! О мудросте, и Слове Божий, и Cило! Подавай нам истее Тебе причащатися, в невечернем дни Царствия Твоего. |
Пасха великая и святей шая, Христе! О, Премудрость Божия, Слово и Сила! Даруй нам полнее причаститься Тебе в немеркнущем дне Царства Твоего! |
Ексапостиларий самогласен. (Трижды):
Плотию уснув, яко мертв, Царю и Господи, тридневен воскресл еси, Адама воздвиг от тли, и упразднив смерть: Пасха нетления, мира спасение. |
Плотью уснув, как смертный, Царь и Господь, на третий день Ты воскрес, воздвигнув Адама от тления и упразднив смерть. Ты – Пасха нетления, спаси тельная для мiра. |
*Текст службы с параллельным русским переводом общества им М.Н.Скабаллановича.
|